christmas time..


sitter fortfarande uppe, kan inte sova..
jag avskyr kvällarna och nätterna..
då känns allting ännu värre, jag kan inte styra över det.
känslorna bara smyger sig på, vare sig jag vill eller inte.

och det blir väl inte lättare av att mörkret närmar sig där ute, grått och kyligt.
juletiden är snart här. familjetiden. julafton

julklappar, börja pynta, klä granen, julstressen. stämmningen .
brasan tänd varje kväll man kommer hem och alla ljus.

och snart fyller vi 20 år..
vågar knappt tänka på det, det går inte, jag vill inte..

vet inte hur jag ska känna inför julen och vår födelsedag.
kan inte ta in alla intryck, alla känslor.
mitt hjärta, min hjärna säger liksom stop.
det är för skrämmande.

usch ryser nu bara av tanken..

imorgon, nästa vecka, om ett år, framtiden.
framtiden har fått en helt ny mening för mig nu. jag blir rädd, känner mig så vilsen.

vill inte, vågar nästan inte tänka mig att mitt liv ska gå vidare och att du ska inte vara där med mig, du ska inte vara med i bilden längre. nej nej nej! det går inte! det går verkligen inte..

och jag som älskade julen, jag älskade ju att handla klappar..
nu är bara julen en sorglig tid, något jag måste genomlida.

Kommentarer
Postat av: jennifer

<3

2008-10-30 @ 15:29:22
URL: http://jempass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0