minnen



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ikväll kom loppan och fredde förbi på en kvällsfika. det var trevligt!
för jag var så himla uttråkad, legat i soffan och tittat på tv i flera timmar, så kände mig rätt så snurrig.
så kom jocke över också på ett spontant besök!
med en vinflaska i handen också ;)) så drack ett eller två glas!

alltid lika kul att träffa fredde och loppan. känner mig på något konstigt vis mycket gladare då.
på nåt vis så påminner dom mig om  sista tiden när livet var frid och fröjd.
när livet var en lek med skratt och härligheter.
inget var riktigt dödsseriöst.
veckan på gotland, underbaraste veckan i mitt liv. det kommer det nog alltid vara för mig
det var veckan med massa glädje, innan allt gick så snett för mig, och för alla tror jag..
 för samma dag som vi var påväg hem från gotland i bilen, vi satt och sjöng och såg framemot att se alla bilder vi tagit på semstern så fick vi ett samtal om att erik gått bort.

och då gick mitt liv utför. det var då jag verkligen fick känna på sorg för första gången, första kärleken.
den är ju alltid väldigt speciell, något som alltid sätter sina spår.
och efter det var det så mycket sorg och tårara bland alla.
och jag trodde alltid att det var det värsta jag skulle behöva gå igenom. det fanns liksom inte i min värld att något kunde bli värre än så..

och sen.. försvann, lämna min älskade tvillingbror robert mig..
och det var som att någon slet ut hjärtat ur mig. den saknade efter honom går inte att beskriva.
jag tänker på honom varje dag, och det gör så otroligt ont i mitt hjärta.
ibland tappar jag hoppet, det känns som att smärtan tar över, och att det är omöjligt att överleva.
men man har ju somsagt så många kvar som man älskar här på jorden, som man måste leva vidare för.


man måste finna ett sätt att gå vidare..
jag tar en dag i taget helt enkelt. vissa dagar glider på bättre än andra.



men imorgon är det nyår, och jag tänker försöka vara glad, och ta vara på kvällen.
och jag vet att robert alltid finns med mig, och vakar över mig.
lika intensivt som han hade gjorde när han levde.. otroligt överbeskyddande var han! :)
och det älskar jag honom för,
det går inte att önska sig en bättre bror.

gotland i mitt hjärta, och mina vänner som jag fick dela det med!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: LoppisH :D

Aww fan blev ju liv i stugan när jag å fredde kom lixom (A)

imorgon blire partipartiiiii :D:D:D:D:D:D:D:D

2008-12-31 @ 00:05:11
Postat av: Alina

fint du skriver!

2008-12-31 @ 00:13:08
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0